Ons heerlijke weekendje Mechelen (deel 1).

Vorig weekend was het zover. We gingen een weekendje met z’n drieën richting Mechelen. Een stad die zo’n 25 kilometer onder Antwerpen ligt maar een stúk minder bekend is. Antwerpen ben ik al een aantal keren geweest (LEUK!) maar toen ik de vraag kreeg om een weekend in Mechelen te spenderen werd ik gelijk enthousiast. Na wat gegoogle was ik overtuigd. Wauw, dit zag er gaaf uit.

Na wat mailtjes over en weer was het gepland. Mijn allereerste persreisje was een feit! Voor de duidelijkheid, ik heb geen financiele vergoeding ontvangen om over dit reisje te schrijven en Instagrammen. Wél hebben wij niets hoeven te betalen voor het verblijf, de leuke dingen die wij gedaan hebben en zat er een diner en brunch bij inbegrepen. Ja, soms is dat bloggen zo gek nog niet ;-)!

Vrijdagochtend ging Kay nog naar zijn werk en Flynn een ochtend naar de creche. Ik pakte alle koffers in en aangezien ik nog wat tijd vrij had besloot ik mijn haren te krullen. Wat ik beter had kunnen doen was het weerbericht checken.. Haha, vertel ik straks meer over ;-)!

Rond half 1 zaten we in de auto. Flynn lag al gauw lekker te slapen op de achterbank en helaas stonden we al vrij gauw in de file. Een gehele afslag was afgesloten waardoor we enorm om moesten rijden en uiteindelijk in de file kwamen te staan.

Ruim een uur te laat kwamen we het hotel binnen waar Florie van Visit Mechelen op ons zat te wachten. Als er iemand is die een hekel heeft aan te laat komen ben ik het wel dus ik voelde mij zo vervelend. Helemaal met zoiets, het is al zo gaaf dat je uitgenodigd wordt en dan kom je ook nog eens een uur te laat. Gelukkig was ze heel vriendelijk en had ze mijn berichtjes dat we later waren goed ontvangen. Ze vertelde ons een heleboel over de stad, gaf ons een enorm pakket met alle leuke dingen die we konden doen en alle vouchers etc. en wenste ons veel plezier. Wij gingen gauw naar onze kamer want er was voor ons gereserveerd in een tof restaurant!

Dit was onze kamer! Ontzettend ruim en schoon, er stond een campingbedje klaar voor Flynn en er lagen chocolaatjes voor ons. Lekker! Qua interieur wellicht iets verouderd maar ik hecht altijd een stuk meer waarde aan een schone en frisse kamer met een fijne badkamer dan aan een heel hip interieur.

Heerlijke chocolaatjes <3!

Het bed was super zacht (heerlijk voor iemand die altijd gauw last krijgt van haar lichaam als ze op een hard bed moet slapen) alleen wel aan de smalle kant. Nou zijn Kay en ik ook ook vreselijk verwend met ons mega kingsize bed thuis en was dit ook wel een keer knus ;-)!

En het uitzicht vanuit onze hotelkamer. Die gebouwen <3 love it!

Dat je een foto van jezelf wil maken maar 2 van die photobombers bij je hebt hahaha.

Met een beetje creativiteit kom je een heel eind toch? :) We bouwden de kamer een beetje om en creëerden zo een apart hoekje waar Flynn lekker kon slapen.

En daarna gingen we gauw op pad! Er was voor ons gereserveerd bij restaurant de Cirque aan de Vismarkt. Ik ben reuze benieuwd en we hebben allemaal flink honger na zo’n lange autorit.

Bij binnenkomst worden we vriendelijk onthaald en krijgen we een tafeltje gewezen. Wat mij gelijk opvalt is dat ik geen kinderhoek zie terwijl ik dit stiekem wel verwacht had. De insteek was namelijk dat we allerlei kindvriendelijke dingen zouden gaan doen en bezoeken en uit zouden zoeken waarom Mechelen nou ook juist zo’n toffe stad is om met je hele gezin heen te gaan!

Na even gevraagd te hebben kwam er een, vond ik, heel mooi antwoord. De eigenaar vertelde dat hij kindvriendelijkheid op een andere manier ziet. Zijn doel is niet om ouders hun kinderen in een speelhoekje ‘te droppen’ en verder zelf rustig te eten. Het is juist zijn doel om kinderen en ouders samen aan een tafel te laten eten en daar de voorwaarden voor de creëren. Zo hebben ze een doos met speelgoed waar aan tafel mee gespeeld kan worden, een uitgebreid kindermenu (met meer dan alleen friet en kipnuggets) en wordt er door het personeel uitgebreid de tijd genomen om aandacht te schenken aan de kinderen en al hun vragen over bijvoorbeeld eten te beantwoorden. Dit vindt ik echt een hele mooie insteek :)!

We hebben een heerlijke avond waarbij Flynn, ondanks zijn vermoeidheid, super lief speelt en eet. Zo fijn!

En het eten jongens.. Echt, WAAROM staat er bij zo weinig restaurants bouillabaise soep op het menu? Ik heb het één keer gehad, toen mijn moeder het maakte, en ik vond het zo ontzettend lekker dat ik het gelijk bestelde toen ik het hier op de kaart zag staan. En hallo wat was dit lekker ♥. Echt, dit klinkt als één of ander vreselijk verkooppraatje maar dat is het oprecht niet. Dit was echt één van de lekkerste gerechten die ik ooit in een restaurant gegeten heb.

Toen ik even met de eigenaar aan het kletsen was, voordat het hoofdgerecht geserveerd werd, vroeg ik hem wat zijn favoriet op de kaart was. De bouillabaise vertelde hij, die jij besteld hebt! Je gaat ‘m heerlijk vinden. Nou dat vond ik ook zeker! Rijkelijk gevuld met garnalen, stukken vis, rivierkreeftjes en mosselen. De broodjes met knoflook die super krokant waren gebakken smaakten ook zo goed. Yes, krijg er nu alweer zin in haha ;-)!

Kijk mijn hoofd haha. Geef mij eten en ik ben gelukkig ;-)!

Rond half 9 besloten we terug te lopen richting het hotel met een heel moe mannetje op Kays nek en verbaasden we ons over de prachtige gebouwen, kerken en architectuur. We waren beide heel erg moe maar hadden zoveel zin om de volgende dag weer op ontdekkingstocht te gaan!

Goede (hele vroege) morgennnnnn! Haha, meneer was om 6 uur al wakker dus we zijn vroeg op! Gelukkig wou hij nog wel lekker knuffelen en televisie kijken bij ons in bed dus stappen we uiteindelijk pas rond 7 uur echt uit bed. Even klaargemaakt en lekker vroeg ontbijten. Dat is dan wel weer een voordeel; in alle rust ontbijten haha.

Ik HOU van hotelontbijtjes <3! En dit hotelontbijtje van het Holiday Inn is niet slechtttttt!! Het was ook zo’n goed ontbijt, heerlijk. Zoveel keuze in broodjes, fruit, yoghurt en je kon zelfs je eigen wafel maken! Dit is wel een heel goed begin van de dag.

En thee, altijd thee.

Dit is trouwens één van mijn favoriete jurkjes maar helaas was dat iets te optimistisch gedacht want het was KOUD. Vre-se-lijk koud. Normaal hou ik wel van kou en is het iets waar je je tegen kunt kleden maar ik vond het vooral zo naar voor Flynn. Hij had zoveel last van de ijskoude wind, zo sneu. Ik besloot dan ook maar weer andere kleren aan te doen met een thermo legging en shirt onder mijn broek en trui.

En daar gingen we! Op richting de Sint Romboutskathedraal die je hier boven alles uit ziet torenen.

Hier moest ik te hard om lachen haha ;-)!

De Sint Romboutskathedraal! We hadden het plan om de toren te gaan beklimmen maar aangezien we zo ontzettend vroeg waren was die nog niet open (10 uur). We besloten dus eerst maar even in alle rust de kathedraal te bekijken want we waren de enige mensen daar!

Op de één of andere manier blijf ik kerken altijd een fijn gevoel geven. Vroeger ging ik veel naar de kerk, inmiddels nooit meer maar in andere landen blijf ik toch ook vaak kerken opzoeken. Even naar binnen, soms een kaarsje aansteken of gewoon even zitten. Rust, stilte en die pracht en praal.

Ik vond dit zulke mooie woorden. Bijzonder!

En toen het eenmaal 10 uur was leverden we onze kaartjes in en begon de klim.

538 treden om precies te zijn ;-)! En je kunt wel zien wie het zwaarste werk moet leveren hier.. Haha!

Ik lach wel maar soms had ik het best eventjes zwaar haha. Gelukkig zijn er tussendoor 3 etages waar je kunt stoppen en dingen kunt bekijken waardoor je ook weer een beetje op adem kunt komen ;-)!

Zo zagen alle trappen er uit.

In alle tussenliggende kamers kon je dingen bekijken en werd er aangegeven hoeveel treden je gehad hebt en hoeveel je er nog moest tot de top.

Dit was zo bijzonder. Op het hout aan de onderkant van de foto stond ik en je keek dus zo een glazen vloer in waardoor je bovenin het ontzettend grote orgel kon kijken. Prachtig!

De klokken.

Uitzicht vanuit het raampje tijdens het traplopen! Zo gaaf, het is ZO hoog!

Dit was ook zo bijzonder, je kon hier namelijk het gehele uurwerk zien van de klokken. Ik heb hier een filmpje van gemaakt en die op Instagram gedeeld, zo gaaf!

Hoi! Nog zo’n 70 treden te gaan. Let’s go!

Yes, we made it! Maar HALLO wat is het koud! Ik ben blij dat de omheining zo hoog is want de wind was zo koud, Flynn was er gewoon door aan het huilen. WEG WIND, NIET LIEF WIND! Schatje haha.

Het sneeuwde ondertussen ook nog lichtjes maar het uitzicht was geweldig!

Tadaa! Als het een heldere dag is kun je zelfs Antwerpen en Brussel zien, zo hoog is het!

En daarna begon de terugweg weer haha. Ik kan je vertellen dat dat ietsjes minder vermoeiend is dan de heenweg ;-)!

We slenteren nog even over de markt, kopen broodjes en besluiten terug te gaan naar het hotel. Flynn is super moe (goh, gek als je al om 6 uur wakker bent ;p) en met een huilend kind op de rug ga je ook niet ergens lunchen. We besluiten hem even 2 uurtjes te laten slapen terwijl wij broodjes eten op de hotelkamer en gaan daarna weer op stap.

Dit keer kozen we voor een binnen acitiviteit i.v.m. de kou en dat was een groot succes.