Florence dag 1.

Zoals de meiden die mij op twitter volgen al wel wisten, ik ben er weer! En wat hebben we het fijn gehad! Wat hebben we genoten van het weer, het eten en de stad. De aankomende dagen zal ik alles met jullie delen over Florence, vandaag dag 1!

IMG_2920 IMG_2866 IMG_2870 IMG_2871 IMG_2861 IMG_2854 IMG_2845 IMG_2842
Dag 1 begon om met de wekker om 4:15. We vlogen om 10:00 maar aangezien wij nogal ver van Schiphol afwonen pakten we om 5:15 de trein al. Aangekomen op Schiphol liepen we naar de balie om in te checken waar ons doodleuk verteld werd dat we misschien niet mee konden op de vlucht. Pardon? Ja dat was allemaal heel normaal, vliegtuigmaatschappijen overboeken hun vluchten blijkbaar altijd en er waren voor deze vlucht 4 stoelen overboekt. Als iedereen op kwam dagen stonden wij op de standby lijst.. PARDON? Thankgod mochten we uiteindelijk wel mee maar nadat ik 2 jaar terug mijn vliegtuig vanuit Londen gemist heb (door omstandigheden, ik probeer het te vergeten) ben ik op zn zachtst gezegd nogal angstig betreft het missen van vliegtuigen..

Goed goed, de vlucht verliep prima en rond 12:00 stapten we uit het vliegtuig het zonnige Florence in! Hoera! We pakten een taxi naar het hotel, dropten de koffers en liepen richting Piazza del Duomo. We slenterden lekker door de straatjes, genoten van de zon en aten ons eerste italiaanse ijsje! Hmm! Rond 2 uur liepen we weer terug naar het hotel, we konden inchecken en brachten snel de koffers naar de kamer. Hier hebben we lekker gedoucht, even een uurtje (of 2) geslapen, opgemaakt, omgekleed en klaargemaakt voor het avondeten. We aten pizza en pasta, dronken wijntjes, aten nog een ijsje en liepen over de Ponte Vecchio.

Een goed begin van een heerlijk weekend :)! Morgen een overload aan foto’s en verhalen, so stay tuned!handtekening rosie