Life with Rosie week 51| Een midweekje naar Texel in de winter! (deel 1)

Oh wat een fijne week hebben wij gehad! We gingen een midweekje naar het mooie Texel en genoten volop van het strand, de duinen en lekker eten. Kijk je mee?

Maandagochtend pakten wij onze spullen in en rond een uur of 12 reden we richting Den-Helder.

Ik ben door de VVV van Texel uitgenodigd om zelf te ervaren hoe leuk Texel is, ook in de winter! Ik was ontzettend benieuwd, ik ben als kind wel eens op Texel geweest maar heb er eigenlijk weinig herinneringen aan. We namen de uitnodiging dan ook gráág aan en gingen op ontdekkingstocht op dit toffe eiland! Kijk je mee?

Al weken praatte Flynn er over: we gaan op de boot naar Texel! Samen keken we filmpjes van de boot en lazen we blogs over Texel met kinderen. Zijn eerste keer op een boot was een groot succes ;-)! Ook al was het maar 20 minuutjes, het was voor hem zo’n enorme belevenis. Samen op het dek kijken naar het water, de meeuwen en Texel wat steeds dichterbij kwam.

Land in zicht!

We gingen logeren op vakantiepark de Krim helemaal in het noorden van Texel. Toen we kwamen aanrijden bij deze prachtige receptie was ik zo verbaasd. Zo’n mooi gebouw, wauw!

We sliepen in huisje ‘Vuurtoren’. Een prachtig huisje met 2 slaapkamers, 2 badkamers, een keuken en een woonkamer. Modern ingericht en van alle gemakken voorzien!

Binnen nu en 2 weken komt er een uitgebreide blog online met alle adressen van overal waar we geweest zijn, al mijn tips verzameld in een blog! Ik zet dus vandaag niet bij iedere foto precies bij waar wat was, dat komt allemaal in die blog :)! Even voor de duidelijkheid ;-)

Woonkamer en keuken!

Eettafel!

2 badkamers! Echt top hoor. Niets fijner dan op je vakantiebestemming aankomen en blij verrast zijn! :)

Morris ging even lekker op het speelkleed spelen terwijl wij de spulletjes uitpakken, kasten inpakken en het huis weer netjes maken.

’s Avonds maak ik een wrap met kip, avocado en spinazie en kruipen we op tijd ons bed in. Morgen gaan we op pad!

Kay en Flynn gingen nog eventjes het park verkennen. Er is een enorme speeltuin op de Krim en Flynn vindt dit schip natuurlijk helemaal het einde!

Dinsdagochtend rijden we na het ontbijt richting Ecomare. Ecomare is een hele bekende plek op Texel. Bij Ecomare worden aangespoelde dieren, gewonde dieren of dieren zonder moeder opgevangen, beter gemaakt en hopelijk weer in de vrije natuur uitgezet. Helaas lukt dit niet altijd, dan blijven de dieren bij Ecomare om zoveel mogelijk over ze te leren.

Ook is er, naast het bekijken van zeehonden, roggen, grote aquaria en bruinvissen, van alles te doen voor de kinderen!

De bruinvissen krijgen eten en krijgen hun gezondheidscheck. Er wordt een heleboel vertelt over deze mini walvissen die precies lijken op baby dolfijntjes, zo schattig en interessant!

Zeehondjes kijken!

Binnen hebben ze een heleboel aquaria met bijzondere vissen en roggen. Flynn en ik zijn hier op zoek naar roggen en tellen er 3!

Zeedahlia’s, zo bijzonder! Ook hebben ze zeesterren, garnalen en andere hele bijzondere andere dieren die in onze Noordzee leven.

Bij ieder aquarium vindt je een computer met informatie over de dieren die in het aquarium zitten.

Foto’s van zeehondjes kijken in het museum.

Ik had wel uren in Ecomare kunnen rondlopen, er is zoveel te zien en te leren. Ik vind dat allemaal zo ontzettend interessant :)! Flynn vond het ook heel erg gaaf, hij is sowieso echt een dierenvriend, maar ook wel heel erg zielig. Vooral het kleine zeehondje Silver wat pas was binnen gebracht.. Daar praat hij nu nog over hoe zielig dat was haha. Gevoelig jongetje is het!

We lopen van Ecomare zo’n 800 meter richting het strand door de duinen heen. Heerlijk! Ondanks het donkere weer kan ik zo genieten van de duinen, het strand en de zee. Die wind.. Heerlijk!

We gaan lunchen bij Paal 17, een aanrader! Sfeervol, lekker eten en heel vriendelijk personeel.

Eten, eten, etennnnnn! :)

Voor het eten voed ik deze jongen en daarna speelt hij even lekker op de grond. Morris is he-le-maal into rollen op het moment dus hij heeft ook echt even zijn momentjes nodig om lekker te kunnen bewegen. Als hij de hele dag in de kinderwagen zit.. Daar wordt hij niet blij van! Hij vindt het in de Tula gelukkig heel fijn, dan kan hij ook lekker om zich heen kijken en valt hij lekker in slaap.

Flynn komt hem al gauw vermaken haha. Die 2 samen zijn zo leuk. Morris vind al-les leuk wat Flynn doet, hoe wild ook.. Soms lastig om los te laten maar ik doe het toch zoveel mogelijk! Ik vind het heel belangrijk voor hun band dat Flynn ook gewoon dingen mag bij Morris en dat hij zelf naar Morris leert kijken wat Morris fijn of niet fijn vindt i.p.v. dat ik de hele tijd ‘nee dat mag niet’ of ‘doe eens rustig’ loop te roepen ;-)!

Na de lunch gaan we terug naar ons huisje. Op de terugweg blijken de jongens allebei te slapen dus rijden we in stilte (haleluja haha) nog een uurtje rond op het eiland. Overal kijken en de jongens kunnen mooi even bijslapen. Fijn!

Als Flynn wakker wordt rijden we terug. Kay en Flynn gaan samen zwemmen en ik leg Morris in zijn wiegje te slapen en bewerk wat foto’s van de dag.

Woensdagmorgen! Na een vreselijke nacht met Morris (huilde aan één stuk) starten we onze dag rustig. We eten ons ontbijtje en rond een uur of 10 gaan we richting de vuurtoren in het Noordelijkste puntje van Texel.

Kijk toch eens wat een mooie dag het is! Een prachtige helderblauwe lucht en het zonnetje schijnt, wat een geluk!

Oh wat zijn we aan het genieten!

Op naar de vuurtoren. Flynn vindt het een fantastisch avontuur haha, die is zo enthousiast!

Op naar boven! Super goed te doen met kindjes trouwens, anderhalf jaar geleden gingen we naar Mechelen en beklommen we de toren van de Kathedraal. Dat had nooit gekund met Flynn nu (toen ging hij mee op de rug), de vuurtoren was echt perfect!

Kijk toch eens wat een uitzicht!

Happy face want oh zo blij. Wat een heerlijke dag.

Vanaf de vuurtoren lopen we het strand op. Wat een rust! Er zijn maar een handjevol mensen op het strand, voornamelijk met honden die zich enorm vermaken. Flynn vindt het fantastisch. Schelpjes zoeken en kijken bij het water van de zee.

Hij vindt het water behoorlijk spannend maar als ik er in ga met mijn laarzen..

Wil hij natuurlijk ook haha ;-)!

We vinden de mooiste schatten op het strand!

Nadat we op het strand zijn geweest gingen we heerlijk eten in De Burg. Omdat het dagboekje wel heel lang wordt heb ik besloten morgenvroeg deel 2 online te zetten! Lees je dan weer verder? ;-)