Onze eerste bergwandeling die niet helemaal liep zoals verwacht ;-)!

oostenrijk-fugen-4

Als we naar Oostenrijk zouden gaan, dan gingen we ook een fantastische bergwandeling maken. Dat was het plan! Ook al zijn we hartstikke ongetraind (de 60 plussers met stokken en bergschoenen marcheren ons aan alle kanten voorbij) we zouden er gewoon voor gaan!

We zaten in het plaatsje Fugen, skigebied bij uitstek, dus we konden mooi met de lift naar boven. Flynn vond het in de lift helemaal prima tot we wel erg hoog kwamen en hij zich steviger en steviger aan Kay vastklampte. Voor ons de eerste keer dat we het gevoel hadden dat Flynn een beetje bang was. Flink knuffelen en voor hij het wist waren we al boven.

oostenrijk-bergwandeling-fugen

Eenmaal boven, 1800 meter verder, was het een stuk kouder! Maar wat een uitzicht gelijk, gaaf! We besloten nog even bij het restaurant iets te eten. Ik had honger, Flynn moest sowieso eten dus dat kwam goed uit.

oostenrijk-bergwandeling-fugen-2

Ik nam heerlijke grillworst met frietjes.

oostenrijk-bergwandeling-fugen-3

En Kay nam Kaiserschmarrn (it’s all in the name)! Heerlijk!

oostenrijk-bergwandeling-fugen-4oostenrijk-fugen-7

Wat ontzettend leuk is is dat ze bovenaan de berg een heel groot speelgebied gemaakt hebben voor kinderen. Overal speeltoestellen, een voetenpad, dit watertje waar je met een vlot overheen kan varen en..

oostenrijk-bergwandeling-fugen-5

Trampolines! Gaaf! En moet je dat uitzicht zien! :) Daarnaast hebben ze er ook nog heerlijke ligstoelen voor de ouders staan, niet slecht!

oostenrijk-bergwandeling-fugen-6

Wij zijn er klaar voor! We kiezen er voor om de route naar het middelstation te gaan lopen. Een route die ongeveer anderhalf uur zou moeten duren. Flynnie zit lekker op de rug en hoppa! Daar gaan we!

oostenrijk-fugen-4 oostenrijk-fuger-3

We lopen richting de prachtige meertje midden in de bergen. De paden zijn steil, vol met zand en grind en we moeten oppassen met lopen voor grote stenen en andere uitstekende dingen ;-)! We hebben een lekker tempo te pakken en ondanks dat de ‘ekte’ wandelaars ons nog net niet voorbij sprinten maakt het ons niets uit. We hebben alle tijd!

oostenrijk-fugen-5

We lopen langs het fantastische meertje, langs afgronden en verlaten paadjes, zingen liedjes voor Flynn die heerlijk in slaap valt en plukken ondertussen frambozen die we onderweg opeten.

oostenrijk-fugen-2

Tussendoor stoppen we nog even om ergens even een broodje te eten en Flynn even te laten kruipen.

We volgen de weg naar het middelstation van de lift. Je kunt bovenaan op de berg kiezen uit verschillende wandelingen. Hierbij staat hoe lang je er ongeveer over doet. Wij hadden dus gekozen voor de route voor anderhalf uur, prima leek ons dit, met af en toe een stop voor Flynnie tussendoor. Toen we al ruim 3 uur aan het wandelen waren en steeds verder afdwaalden van het middelstation kregen we opeens onze twijfels.

Dat we er iets langer over doen is niet gek met een kind op de rug, we zijn onervaren en we hebben lekker uitgebreid gestopt maar dit lijkt wel erg lang te duren.. Hoe kan dat nou? We hebben toch gewoon de bordjes netjes gevolgd? Ik merkte dat Flynn ook steeds onrustiger werd, die had het wel een keer gezien op de rug, maarja wat moet je dan? Doorlopen of toch een stuk terug gaan?

Uiteindelijk kwam er een auto langs rijden, ik vroeg aan Kay of hij het anders even aan die mensen wou vragen (Kay spreekt heel goed Duits). Misschien dat zij wisten of we goed gingen of niet.. Alleen zij hadden ook geen idee! Ze gingen wel helemaal naar beneden en vroegen of we mee wouden rijden. Tsja, dan sta je daar. Geen flauw idee waar je bent, misschien wel uren verkeerd gelopen.. Dus we zeiden ja en stapten bij deze ontzettend lieve mensen (man, vrouw, kind en hond choco) uit Munchen in de auto die ons helemaal naar huis brachten. Zo ontzettend lief! Het grappige was dat we na een minuut of 20 RIJDEN toch nog aankwamen bij het middelstation haha. We liepen dus wel goed alleen hadden we waarschijnlijk (in vergelijking met al die getrainde Oostenrijkers) er gewoon veel langer over gedaan ;-)!

Eenmaal thuis legden we Flynn in bed en ploften we op het balkon neer. Wat een avontuur weer, dit kan toch ook alleen ons weer overkomen ;-)! Wat hebben we gelachen maar wat was het mooi! Wat een prachtig gebied en heerlijk om te wandelen.

handtekening Lifebyrosie.nl

Gerelateerde artikelen

16 reacties

Anke
    21 september 2016

Wat een avontuur! Om nooit te vergeten😄… en wat een leuke speel toestellen en andere spelvormen boven. ..nooit geweten!

Margot
    21 september 2016

Hihi dat is weer een mooi verhaal! En fijn dat jullie zulke lieve mensen tegenkwamen.
    Margot onlangs geplaatst…De schattige lipbalsems van EOSMy Profile

Bente
    21 september 2016

Wat fijn dat jullie nog een auto tegen kwamen. 20 minuten met de auto is met de benenwagen nog heel erg ver..!
    Bente onlangs geplaatst…I got a confession to make…My Profile

21 september 2016

Nou inderdaad hahaha. Ik wil niet weten hoe lang we nog over dat eind gedaan hadden ;-)!

Reel
    21 september 2016

Lees je verhalen met liefde.

21 september 2016

Wat een ontzettend lieve comment, dankjewel <3!

Jessica
    21 september 2016

Haha wat een avontuur zo ! Maar wauw wat heb je een prachtige foto’s gemaakt. Die speelplaats boven echt super mooi.
    Jessica onlangs geplaatst…Nog 10 weetjes about JessMy Profile

Sterre
    21 september 2016

Haha wat een grappig verhaal! Mijn ouders waren altijd gek op wandelen en namen ons maar al te graag mee. Op mijn 4e liepen we bijvoorbeeld een tocht van 8 uur door de Alpen, misschien dat ik daardoor wandelen nu niet echt meer heel leuk vind haha, met name toen ik begon te puberen niet meer. Inmiddels begin ik het wel weer te kunnen waarderen, zeker als ik die mooie foto’s van jou zie!
    Sterre onlangs geplaatst…De allerbeste tips voor als je net op kamers woontMy Profile

21 september 2016

Haha dat kan ik me voorstellen dan! Leuk dat je het meer begint te waarderen want het is zo mooi en fijn. Ook gewoon de tijd die je dan samen hebt zonder afleiding van anderen/tv/telefoon/internet. Je bent gewoon samen in de bergen, lekker in beweging, lekker kletsen. Fijn!

Jeske
    21 september 2016

Wat een waanzinnig gave foto’s! Klinkt als een heerlijk dag.
    Jeske onlangs geplaatst…Waarom ik de zomer zal missenMy Profile

Ellen
    21 september 2016

Oef, gelukkig dat die lieve mensen jullie oppikten. Het ziet er prachtig uit allemaal en ik verlang nu ook naar de grillworst met pommes :)
    Ellen onlangs geplaatst…Makkelijk, snel en gezond koken + winactieMy Profile

Tineke
    21 september 2016

Oh, maar dit verhaal vertel je Flynn over twintig jaar nog steeds! ;-) Mooie herinneringen..
    Tineke onlangs geplaatst…HOME | Peuterkamer inspiratieMy Profile

21 september 2016

Haha zeker weten ;-)!! Hebben er hartelijk om gelachen!

Jess
    21 september 2016

Herkenbaar. Deze zomer, een wandeling in de bergen die anderhalf uur zou duren en voor beginners zou zijn. Ellie in de Tula op de rug en vertrokken. Het was KLIMMEN! Rotsen op, rotsen af. We hebben er de hele middag over gedaan en de dag nadien enorm stijf. Gelukkig vond Ellie het enkel de laatste 20 min teveel. Ze heeft gewoon 3 uur netjes mee gewandeld/geslapen.
    Jess onlangs geplaatst…Een dag als huismoeder met een baby van 11 maandenMy Profile